Kelime Tombala Turnuvası

Uygulamayı Geliştiren Öğretmenler : Emrah KOYUNCI, Buse PEKER , Gülşen KOYUNCI 

Uygulamanın Özeti :  

"Kelime Tombala Turnuvası" Projesi kapsamında hazırladığımız uygulamayı 2 seviye şeklinde tasarladık. 1. Seviye uygulaması 1. Sınıf öğrencileri için  , 2 . seviye uygulamasını 2.-3.-4. Sınıf öğrencileri için hazırladık. 1. Seviye uygulamamızda 1. Sınıf öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirmeyi ve okuma hızını arttırmayı , 2. Seviye uygulamamızda 2.-3.-4. Sınıf öğrencilerinin kelime haznesini arttırmayı , anlama  becerilerini geliştirmeyi ve sözlük kullanma alışkanlığını kazandırmayı hedefledik.

Proje kapsamında hazırladığımız kelime tombalası ile uygulama yapacağımız 1. Sınıf şubelerine gittik. Kelime torbasından kelime kartlarını her şubeden belirlediğimiz 10 veli tarafından öğrencilerden biri tombala yapana kadar çekip okutturduk. Bu uygulamayı 10 kişi kazanacak şekilde devam ettirdik. Uygulama sonunda her şubeden kazanan 10 öğrenci ile şubeler arasında yeni bir turnuva hazırladık. Turnuva sonunda kazanan öğrenciyi belirleyip ödülünü verdik. 1. seviye uygulamasını geliştirerek kartın ön yüzünde bulunan kelimelerinin tanımlarını arka yüzlerinde olacak şekilde tasarladık. Uygulamaya kelime torbasından kelimeleri çekerek başladık. Çekilen kelime hangi öğrencinin kelime kartında bulunuyorsa o öğrencinin önce kartın arka yüzünde bulunan kelimenin tanımını sınıfta okumasını istedik. Daha sonra kelimenin üzerini kapattırdık. Bu uygulamayı her şubeden 10 kişi kazanacak şekilde devam ettirdik. Belirlenen 10 öğrenci ile şubeler arası yeni bir turnuva düzenledik. Her sınıf düzeyinden 1. Olan öğrencilere ödüllerini verdik. Bu uygulamayı 2. -3. – 4. Sınıf şubelerine uyguladık. Bu projemizi her hafta uyguladık. 

İyi Uygulamanın Amacı :

  1. Sınıfların okuma becerisini geliştirme

  1. Sınıfların okuma hızını artırma

 2. 3. Ve 4. Sınıfların kelime haznesini arttırma

2. 3. ve 4. Sınıfların anlama becerilerini arttırma

 Sözlük kullanma alışkanlığı kazandırmak

 Yıl sonuna kadar devam ettirmek

Kelimelerin aile ortamında kullanımını arttırarak kartopu etkisiyle Türkçe kullanımını yaygınlaştırmak.

 Öğrencilerden başlayarak ailelere ulaşabilmek

 Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları :

Okuma beceri düzeyi zayıf olan öğrencilerin düzeyini arttırırken iyi olan öğrencilerin düzeyini pekiştirerek arttırdık.

 Şubelerdeki öğrencilerin okuma düzeylerinin homojen olmasını sağladık.

Düzenlenen turnuvalarla olumlu okul iklimi oluşturduk.

2.-3.-4. Sınıf öğrencilerin anlama becerilerini geliştirdik.

2.-3.-4. Sınıf öğrencilerin kelime haznelerini genişlettik.

 Kelimeleri günlük hayatta anlamına uygun bir şekilde kullanmalarını sağladık.

 Sözlük kullanımı alışkanlığı kazandırdık.

 İşbirliği becerisi gelişimini sağladık.

Yarışma esnasında etik davranışlar sergileme becerisini geliştirdik.

Türkçe bilmeyen velilerimizin Türkçe diline merakını arttırdık. 

 01-03-202401-03-202401-03-2024


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kullandığımız Kelime Kartları

01-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 2  kişi beğendi