Kelime Tombala Turnuvası
Uygulamayı Geliştiren Öğretmenler : Emrah KOYUNCI, Buse PEKER , Gülşen KOYUNCI
Uygulamanın Özeti :
"Kelime Tombala Turnuvası" Projesi kapsamında hazırladığımız uygulamayı 2 seviye şeklinde tasarladık. 1. Seviye uygulaması 1. Sınıf öğrencileri için , 2 . seviye uygulamasını 2.-3.-4. Sınıf öğrencileri için hazırladık. 1. Seviye uygulamamızda 1. Sınıf öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirmeyi ve okuma hızını arttırmayı , 2. Seviye uygulamamızda 2.-3.-4. Sınıf öğrencilerinin kelime haznesini arttırmayı , anlama becerilerini geliştirmeyi ve sözlük kullanma alışkanlığını kazandırmayı hedefledik.
Proje kapsamında hazırladığımız kelime tombalası ile uygulama yapacağımız 1. Sınıf şubelerine gittik. Kelime torbasından kelime kartlarını her şubeden belirlediğimiz 10 veli tarafından öğrencilerden biri tombala yapana kadar çekip okutturduk. Bu uygulamayı 10 kişi kazanacak şekilde devam ettirdik. Uygulama sonunda her şubeden kazanan 10 öğrenci ile şubeler arasında yeni bir turnuva hazırladık. Turnuva sonunda kazanan öğrenciyi belirleyip ödülünü verdik. 1. seviye uygulamasını geliştirerek kartın ön yüzünde bulunan kelimelerinin tanımlarını arka yüzlerinde olacak şekilde tasarladık. Uygulamaya kelime torbasından kelimeleri çekerek başladık. Çekilen kelime hangi öğrencinin kelime kartında bulunuyorsa o öğrencinin önce kartın arka yüzünde bulunan kelimenin tanımını sınıfta okumasını istedik. Daha sonra kelimenin üzerini kapattırdık. Bu uygulamayı her şubeden 10 kişi kazanacak şekilde devam ettirdik. Belirlenen 10 öğrenci ile şubeler arası yeni bir turnuva düzenledik. Her sınıf düzeyinden 1. Olan öğrencilere ödüllerini verdik. Bu uygulamayı 2. -3. – 4. Sınıf şubelerine uyguladık. Bu projemizi her hafta uyguladık.
İyi Uygulamanın Amacı :
1. Sınıfların okuma becerisini geliştirme
1. Sınıfların okuma hızını artırma
2. 3. Ve 4. Sınıfların kelime haznesini arttırma
2. 3. ve 4. Sınıfların anlama becerilerini arttırma
Sözlük kullanma alışkanlığı kazandırmak
Yıl sonuna kadar devam ettirmek
Kelimelerin aile ortamında kullanımını arttırarak kartopu etkisiyle Türkçe kullanımını yaygınlaştırmak.
Öğrencilerden başlayarak ailelere ulaşabilmek
Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları :
Okuma beceri düzeyi zayıf olan öğrencilerin düzeyini arttırırken iyi olan öğrencilerin düzeyini pekiştirerek arttırdık.
Şubelerdeki öğrencilerin okuma düzeylerinin homojen olmasını sağladık.
Düzenlenen turnuvalarla olumlu okul iklimi oluşturduk.
2.-3.-4. Sınıf öğrencilerin anlama becerilerini geliştirdik.
2.-3.-4. Sınıf öğrencilerin kelime haznelerini genişlettik.
Kelimeleri günlük hayatta anlamına uygun bir şekilde kullanmalarını sağladık.
Sözlük kullanımı alışkanlığı kazandırdık.
İşbirliği becerisi gelişimini sağladık.
Yarışma esnasında etik davranışlar sergileme becerisini geliştirdik.
Türkçe bilmeyen velilerimizin Türkçe diline merakını arttırdık.
Kullandığımız Kelime Kartları
Yazdır
Beğen |
2 kişi beğendi